• Levering 1-3 hverdage
  • Fri fragt over 349,-
  • Fysisk butik – byt i butikken

Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER
Virksomhedens navn: KAiKU
CVR-nummer 30715349
Adresse: KAiKU, Langdalsvej 46, 8220 Brabrand, Danmark
Mailadresse: info@kaiku.dk
Telefonnummer: 33111907 – tlf.tid mandag-fredag 10-15

BETALING
Du kan betale med Dankort, Visakort, Mastercard, Forbrugsforeningskort, ViaBill og PayPal
Vi tager IKKE kortgebyrer på KAiKU.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes / er klar til afhentning (hvis du henter i butikken).
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Betaling hvis du vælger ViaBill: ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparExpress. Har du allerede en ViaBill konto koster det 39 kr. pr måned. Læs mere: https//viabill.dk/forretningsbetingelser/premium/
I helt særlige tilfælde, når du selv henter køb i vores butik, og efter aftale kan du betale via bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
KVITTERING FOR DIN BESTILLING - ORDREBEKRÆFTELSE
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du på mail en ordrebekræftelse som kvittering for vores modtagelse af din bestilling.
Hvis ikke du har modtaget den, bedes du tjekke dit spamfilter. Hotmail og G-mail er ikke glad for autogenererede mails og smider dem ofte i spamfiltre. Du kan også have skrevet forkert e-mail ind på din ordre, og så bliver det lidt svært for dig at modtage vores mails.
Kontakt os snarest via e-mail
info@kaiku.dk hvis ikke du har fået en ordrebekræftelse

Tjek venligst din ordrebekræftelse, når du modtager den - har du valgt den rigtige variant - har du påført den korrekte leveringsadresse? Er din e-mail korrekt? Har du husket mobil-nr. til sms-service fra Post.nord?

FRAGT
Vi sender alle vores pakker (pånær møbler) med PostNord (for de leverer 97% af vores pakker dagen efter, vi har sendt dem) og du vælger selv, hvordan du vil have pakken leveret:

Levering til pakkeboks/posthus/valgfrit udleveringssted via Post.Nord:
Du vælger hvor du vil hente din pakke blandt Post.Nords mange muligheder. Det vil være ud fra din indtastede adresse, at der popper valgmuligheder op. Det koster 19,- kr. hvis du køber for under 350,- kr. og det er GRATIS i DK, hvis du køber for mere end 350 kr.

Levering til døren:
Vælg dette hvis du vil have leveret pakken direkte på din privatadresse, direkte til en gavemodtager – eller hvis du vil sende til en erhvervsadresse (fx. dit job). Prisen er 49 kr. hvis du køber for under 799 kr. og det er GRATIS hvis du køber for mere end 799,- i DK

Afhent selv i vores butik:
Du har altid mulighed for at afhente dine varer i vores store rustikke butik i Brabrand og på den måde spare portoen eller se varen inden du beslutter dig for at tage den med hjem. Vælg "Henter selv i KAiKU" under levering, når du afslutter din ordre. Når varen er klar til afhentning, sender vi dig en mail. Pengene trækkes fra din konto, når vi har lagt varen klar til afhentning. Du kan fortryde dit køb allerede ved afhentning.

Levering af møbler:
I de fleste tilfælde vil møbler blive leveret af fragtmand. Møbler leveres altid ved din kantsten. Det vil sige, at du selv står for at bære møblerne ind i hjemmet/op i lejligheden. Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til dette. Du kan ringe på 3311 1907 eller skrive til os på info@kaiku.dk.

Forsendelse til EU-lande
Vi sender pakker til alle EU-lande udenfor Danmark.
Forsendelsesomkostninger vil automatisk ændre sig, når du indtaster din adresse, men spænder fra mellem 77 kr. til 628 kr. når vi er uden for Danmarks grænser.
Vigtigt vedr. forsendelser til Norge, Grønland, Færøerne og andre ikke-EU lande
Vi sender også pakker til ikke-EU lande.
Vores webshop registrerer selv, når du bestiller og skal have sendt varer til et ikke-EU land, så snart du har indtastet din adresse - herefter trækker vores system selv momsen ud
Der kan blive opkrævet told og afgifter i modtagelseslandet fx. i Norge. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder, hvis du er i tvivl. Toldbehandling i fx. Norge, kan forsinke din forsendelse, men det kan KAiKU ikke lastes for, da toldbehandling er ude af vores hænder.
LEVERINGSTID
Hvornår sender vi dine varer?
Vi afsender oftest din pakke samme hverdag ellers 1-2 hverdage efter du har bestilt online.
Skulle vi have en udfordring med din bestilling, vil du høre fra os – enten via mail, sms el. tlf.opkald.
(Op mod jul må du forvente en lille forlænget leveringstid, så vi ikke så ofte sender ordrer fra dag til dag, men der kan gå op til 2 hverdage før vi sender – regnet efter den dag du har lagt ordren - for vi har altid susende juletravlt i december.)
Når vi har færdigbehandlet din ordre, sender vi samtidig en mail til dig, så du ved, at vi nu har afsluttet din ordre.
Skal det gå ekstra hurtigt? Skriv "haster" i kommentarfeltet, så skal vi nok gøre det ekstra hurtigt, hvis vi kan. Du kan også vælge at hente selv i vores butik, så du kan få varerne udleveret samme hverdag.

BYTTESERVICE

Hos KAiKU er der altid 30 dages byttefrist, men vi har selvfølgelig også mulighed for at imødekomme særlige ønsker til yderligere forlænget byttefrist - fx i forbindelse med julen eller hvis gaven først skal gives væsentligt senere end de 30 dage. Skriv dit ønske i bemærkningsfeltet i kurven.
Ønsker du at bytte en vare, du har fået og som du ikke har fakturaen til? Læg en seddel med den byttevarer du returnerer, husk at anføre din e-mail og skriv en besked på en note om. om at du ønsker et tilgodebevis. Vi kan herefter sende dig en gavekort-kode til køb på shoppen.

FORTRYDELSESRET:
Som forbruger har du op til 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har op til 30 dage til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan enten logge ind her: https://www.kaiku.dk/orderlogin eller sende en mail til (info@kaiku.dk) med emnefeltet fortrydelse eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i disse handelsbetingelser.


Du skal selv betale udgifterne til forsendelse ved varereturnering, når du fortryder.
Vi tilbyder som en service for vores kunder, at du kan købe en returblanket/pakkelabel for 59 kr., så returnering kan foregå lidt smidigere for dig. Det får du en mere udførlig mail om, når vi besvarer din mail om Varereturnering.
Du kan også logge ind og købe den her:
https://retur.pakkelabels.dk/kaikuretur
Bemærk at det er dig der vælger hvilken fragtleverandør du ønsker at benytte. Returlabelen til 59 kr. er blot et tilbud fra os.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket og at varens eventuelle original emballage er intakt, så vi kan gensælge varen. Sæt venligst ikke mærkater e.l. lign. på originalemballage. Og husk at medsende fakturaen for købet. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor for din egen skyld postkvittering samt evt. track and trace nummer.


Du kan ikke fortryde et køb ved kun at nægte at afhente eller modtage varen, når den kommer - ej heller ved at undlade at hente dit hent-selv-køb i butikken. KAiKU er dermed ikke forpligtet til at tilbagebetale pengene til dig, før vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse, selvom en uafhentet vare er leveret tilbage til KAiKU.
Vi vil dog drage omsorg for din pakke ved at opbevare din ejendom/din uafhentede pakke på vores fjernlager – dog max. i tre år.


Hvis du nægter modtagelse eller du ikke henter dit køb på posthuset inden henliggefristen, men senest samtidig giver os besked om fortrydelse, vil vi - fordi du dermed ikke selv betaler for varereturnering og på den vis tilfører os yderligere portoudgifter - fratrække 79,- kr. for disse omkostninger, inden vi returnerer pengene for dit køb.

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for MØBLER. Udgifterne til returnering af møbler forventes højst at koste (CA. 500 KR).

Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne fra dit køb tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis varens originale emballage mangler eller er klistret til med mærker, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

TILBAGEBETALING FOR KØBET
Hvis du fortryder dit køb og selv betaler for varereturnering, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig (undtaget gebyr for gaveindpakning) - herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 8 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din vare retur.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
NB Hvis det er en gave, du som gavemodtager returnerer og du derfor ikke ønsker penge retur til gavegivers betalingskort, kan vi tilbyde dig en gavekortkode at handle for. Skriv dette og indlæg seddel om dette i pakken du returnerer til os.


VAREN SENDES RETUR TIL:
KAiKU, Langdalsvej 46, bygn. 7, 8220 Brabrand

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.Du kan også fortryde købet mod forudgående aftale ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse indenfor butikkens åbningstid hverdage 10-17
GAVER
Gaveindpakning for 10 kr. pr. gave

Vi tilbyder gaveindpakning af dine varer, det koster kun 10 kr. pr. gave.
I "indkøbskurven" har du mulighed for at afkrydse, om du ønsker at købe gaveindpakning og/eller blot vælge byttemærke. Når du har vinget gaveindpakning af og betalt for ydelsen, er du velkommen til i bemærkningsfeltet at skrive, at du ønsker et andet af dine køb pakket ind sammen med den gave, du har markeret.

Vær opmærksom på, for at vi kan yde denne service må du acceptere, at fortrydelsesretten for denne service bortfalder når ydelsen er leveret og du vil derfor ikke kunne få de 10 kr. retur for gaveindpakningen.

REKLAMATIONSRET
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har
reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Kontakt os via e-mail på info@kaiku.dk – evt. med emnefelt Reklamation og dokumenter gerne med fotos - også af emballage hvis varen er gået itu i forsendelse. Herefter vil du modtage de videre instrukser - oftest sender vi et link til en returlabel.
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.


Ved berettiget reklamation refunderer vi dine fragtomkostninger. Det foregår i praksis ved, at vi sender dig et link til en postblanket, som du kan printe ud og sætte på emballagen med varen, du ønsker at reklamere over.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen efter nærmere aftale. Vi sender dig et link til en returlabel ved berettiget reklamation.


PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, gerne mobil tlf.nr. (så Post.dk kan sende dig sms-besked om din pakke), adresse og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi anvender Trustpilot.dk til indhentning af købsoplevelser. Oplysninger opsamlet fra Trustpilot.dk videregives ikke til andre.
Personoplysningerne registreres hos KAIKU.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på w
ww.KAiKU.dk er KAiKU ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@kaiku.dk.

COOKIES
Ved at benytte KAiKU.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på KAiKU.dk samt hvorledes du sletter cookies så klik
HER.

KLAGEADGANG:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@kaiku.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr

SERVICE
Hos os i KAiKU betyder service og omdømme rigtig meget.
Vi står gerne på hovedet for vores kunder, og gør os umage, så vi håber naturligvis, at du bliver tilfreds med dit køb.
Fejl sker dog og desværre også hos os, selv om vi gør rigtig meget for at undgå dem – men vi håber at vi hører fra dig på en mail/telefon, hvis det skulle være tilfældet. God fornøjelse - vi håber, du bliver en tilbagevendende kunde hos os.

HANDELSBETINGELSERNE er senest opdateret den 17.10.2019



STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende på papir. Du kan også blot sende os en mail eller benytte link under afsnittet fortrydelse)

Til:
KAIKU
Langdalsvej 46, bygn. 7
8220 Brabrand
E-mail:
info@kaiku.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

__________________________________________________________________________________


Bestilt den: ___________________________ Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: __________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: _______________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _______________________________________ Dato: _______________
(Formularen benyttes kun hvis formularens indhold meddeles på papir)