• Levering 1-3 hverdage
  • Fri fragt over 349,-
  • Fysisk butik – byt i butikken

Handelsbetingelser

KAiKUs handelsbetingelser:


CVR-nummer 30715349
Adresse: KAiKU, Langdalsvej 46, 8220 Brabrand
Mailadresse: info@kaiku.dk
Telefonnummer: 33111907

BETALING
Du kan betale for dit køb på vores shop med mobilepay, kreditkort eller ViaBill. Vi tager IKKE kortgebyrer på KAiKU.dk.
Vi hæver jfr. gældende regler først beløbet for dit køb, når din ordre afsendes/er klar til afhentning (hvis du henter i butikken).

Betaling hvis du vælger ViaBill: ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparExpress. Har du allerede en ViaBill konto koster det 39 kr. pr måned. Læs mere: https//viabill.dk/forretningsbetingelser/premium/

I helt særlige tilfælde og efter aftale kan du betale via bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

FRAGT OG LEVERING
Vi sender alle vores pakker med PostNord (for de leverer 97% af vores pakker dagen efter, vi har sendt dem) og du vælger selv, hvordan du vil have pakken leveret:

Levering til pakkeboks/posthus/valgfrit udleveringssted via Post.Nord:
Du vælger hvor du vil hente din pakke blandt Post.Nords mange muligheder. Det vil være ud fra din indtastede adresse at der popper valgmuligheder op.
Det koster 19,- kr. hvis du køber for under 350,- kr. og det er GRATIS i DK, hvis du køber for mere end 350 kr.

Levering til døren:
Vælg dette hvis du vil have leveret pakken direkte på din privatadresse, direkte til en gavemodtager – eller hvis du vil sende til en erhvervsadresse (fx. dit job). Prisen er 49 kr. hvis du køber for under 799 kr. og det er GRATIS hvis du køber for mere end 799,- i DK

Afhent i vores butik: Du har altid mulighed for at afhente dine varer i vores store rustikke butik i Brabrand og på den måde spare portoen eller se varen inden du beslutter dig for at tage den med hjem. Vælg "Henter selv i KAiKU" under levering, når du afslutter din ordre. Når varen er klar til afhentning, sender vi dig en mail. Pengene trækkes fra din konto, når vi har lagt varen klar til afhentning. Du kan fortryde dit køb allerede ved afhentning.

Levering af møbler
I de fleste tilfælde vil møbler blive leveret af fragtmand. Møbler leveres altid ved din kantsten. Det vil sige, at du selv står for at bære møblerne ind i hjemmet/op i lejligheden. Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til dette. Du kan ringe på 3311 1907 eller skrive til os på info@kaiku.dk.

Forsendelse til EU-lande

Vi sender pakker til alle EU-lande udenfor Danmark. Forsendelsesomkostninger vil automatisk ændre sig, når du indtaster din adresse, men spænder fra mellem 77 kr. til 628 kr. når vi er uden for Danmarks grænser.
Vigtigt vedr. forsendelser til Norge, Grønland, Færøerne og andre ikke-EU lande
Vi sender også pakker til ikke-EU lande.
Vores webshop registrerer selv, når du bestiller og skal have sendt varer til et ikke-EU land, så snart du har indtastet din adresse - herefter trækker vores system selv momsen ud
Der kan blive opkrævet told og afgifter i modtagelseslandet fx. i Norge. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder, hvis du er i tvivl. Toldbehandling i fx. Norge, kan forsinke din forsendelse, men det kan KAiKU ikke lastes for, da toldbehandling er ude af vore hænder.


LEVERINGSTID
Hvornår sender vi dine varer?
Vi sender oftest din pakke samme hverdag ellers 1-2 hverdage efter du har bestilt

Skulle vi have en udfordring med din bestilling, vil du høre fra os – enten via mail, sms el. tlf.opkald.
(Op mod jul må du forvente en lille forlænget leveringstid, så vi ikke så ofte sender ordrer fra dag til dag, men der kan gå op til 2 hverdage før vi sender – regnet efter den dag du har lagt ordren - for vi har altid susende juletravlt i december.)

Når vi har færdigbehandlet din ordre, sender vi samtidig en mail til dig, så du ved, at vi nu har afsluttet din ordre. Hvis ikke du har modtaget denne mail så kontakt os, men tjek gerne først om vores mail ligger i dit spamfilter. Hotmail og G-mail er ikke glad for autogenererede mails og smider dem ofte i spamfiltre - kan du ikke se den i dit spamfilter så søg på vores navn KAiKU i din indbakke, og måske den dukker op. Du kan også have skrevet forkert e-mail ind på din ordre, og så bliver det lidt svært for dig at modtage vores mails.

Skal det gå ekstra hurtigt?
Skriv "haster" i kommentarfeltet, så skal vi nok gøre det så hurtigt vi kan.
Du kan også vælge at hente selv i vores butik, så du kan få varerne udleveret samme dag.
Du er også velkommen til at sende mail på info@kaiku.dk eller ringe om din haster-ordre på 3311 1907.

BESTILLING
KAiKU.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle online..husk du kan også selv hente varer i butikken, efter du har bestilt online (afvent gerne en mail fra os om at pakken er klar)

For at handle på
KAiKU.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på "Godkend og Betal" hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen " Godkend og Betal" Herefter går din ordre videre til
KAiKU.dk


Gaveindpakning for 10 kr. pr. gave

Vi tilbyder gaveindpakning af dine varer, det koster kun 10 kr. pr. gave.
I "indkøbskurven" har du mulighed for at afkrydse, om du ønsker at købe gaveindpakning og/eller blot vælge byttemærke. Når du har vinget gaveindpakning af og betalt for ydelsen, er du velkommen til i bemærkningsfeltet at skrive, at du ønsker et andet af dine køb pakket ind sammen med den gave, du har markeret.
Kort til modtager af gaven
Du må også gerne skrive en tekst i bemærkningsfeltet i varekurven, som vi kan skrive på et kort til gavemodtager, hvis du ønsker gaveservice:
Se vores gaveservice her


SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
KAiKU er en webbaseret butik og en fysisk designbutik med salg af lækre skandinaviske designprodukter til dig og din bolig.
KAiKU.dk kan du bestille varer via vores hjemmeside til levering hjemme, på jobbet, hos andre - eller du kan hente selv i vores butik/webshop i Brabrand ved Aarhus.
Hvis du har forespørgsler til varer, er du altid mere end velkommen til at kontakte os på tlf. 3311 1907 eller på e-mail
info@kaiku.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på KAiKU.dk til levering i Danmark - dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Hvis ikke du har modtaget den, har du måske skrevet forkert e-mail -- h-mail i stedet for g-mail - htmail i stedet for hotmail?
I givet fald må du gerne skrive eller ringe til os på info@kaiku.dk eller tlf. 33111907
Tjek venligst din ordrebekræftelse, når du modtager den - har du valgt den rigtige variant - har du påført den korrekte leveringsadresse?


BYTTESERVICE

Hos KAiKU er der altid 30 dages returret. men vi har selvfølgelig også mulighed for at imødekomme særlige ønsker til forlænget byttefrist - fx hvis gaven først skal gives væsentligt senere end de 30 dage.

Ønsker du at bytte en vare, du har fået og som du ikke har fakturaen til? Kontakt os for nærmere information. Vi kan udstede et tilgodebevis.

RETURNERING/BYTTE - Sådan:
Hvis du fortryder dit køb, bedes du logge ind på
www.kaiku.dk/ordre, hvor du skal indtaste e-mail og fakturanummer fra dit køb. Du vil derefter have mulighed for at skrive, hvilke varer du ønsker at returnere. Her kan du også anføre, om du ønsker et tilgodebevis i stedet for at få pengene retur.

Vi forventer, at du afsender dine returvarer til os hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, men senest 14 dage efter, du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Husk at vedlægge/medbringe en kopi af faktura/ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit
køb, når du returnerer en vare, så vi ved hvem vi skal kommunikere med.

Du skal selv betale udgifterne til forsendelse ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
Vi tilbyder vores kunder at købe en returblanket/pakkelabel, så returnering kan foregå lidt smidigere. Se mere her:
https://www.kaiku.dk/hvis-du-vil-returnere

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket og at varens eventuelle original emballage er intakt, så vi kan gensælge varen. Sæt venligst ikke mærkater e.l. lign. på originalemballage. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Hvis du fortryder dit køb efter vi har sendt din pakke og du ikke henter den på posthuset inden henliggefristen, vil vi fratrække 79,- kr. i gebyr for omkostninger.
Hvis du ikke har skrevet fyldestgørende adresse - eller opgiver en forkert adresse, vil vi få din pakke retur fra Post.dk og vi vil derfor ligeledes opkræve 79 kr. i porto og administration, som fratrækkes det købsbeløb, der refunderes for dit køb.

NB Vi kan ikke påtage os at hente varer på posthus e.l., derfor kan varer, der ikke sendes direkte til os, ikke anses som at være leveret retur.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling ved returnering

Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og vi igangsætter i løbet af 8 dage tilbagebetalingen af det beløb, du har indbetalt hos os ved købet, hvis vi vurderer, at varen er uskadt.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Se parametrene for værdiforringelse nedenfor.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
- du reelt har taget varen i brug,
- den eller originalemballagen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
- du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


REKLAMATION - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en defekt eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.
Det medfører, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os indenfor "rimelig tid". Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du skal reklamere ved at kontakte os via mail til info@kaiku.dk - gerne med fotos som dokumentation. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Ved berettiget reklamation refunderer vi dine fragtomkostninger. Det foregår i praksis ved, at vi sender dig et link til en postblanket, som du kan printe ud og sætte på emballagen med varen, du ønsker at reklamere over. Vær venlig altid at kontakte os – helst pr. mail info@kaiku.dk ved reklamationer. Varen sendes til KAiKU, Langdalsvej 46, bygning 7, 8220 Brabrand.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende


PERSONDATA
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, gerne mobil tlf.nr. (så Post.dk kan sende dig sms-besked om din pakke), adresse og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi anvender Trustpilot.dk til indhentning af købsoplevelser. Oplysninger opsamlet fra Trustpilot.dk videregives ikke til andre.
Personoplysningerne registreres hos KAIKU.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på
www.kaiku.dk er KAiKU ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@kaiku.dk.


COOKIES
Ved at benytte KAiKU.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på KAiKU.dk samt hvorledes du sletter cookies så klik
HER.


KLAGEADGANG:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@kaiku.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr


SERVICE
Hos os i KAiKU betyder service og omdømme rigtig meget.
Vi står gerne på hovedet for vores kunder, og gør os umage, så vi håber naturligvis, at du bliver tilfreds med dit køb.
Fejl sker dog og desværre også hos os, selv om vi gør rigtig meget for at undgå dem – men vi håber at vi hører fra dig på en mail/telefon, hvis det skulle være tilfældet. God fornøjelse - vi håber, du bliver en tilbagevendende kunde hos os.

HANDELSBETINGELSERNE er senest opdateret den 02.04.2019