Handelsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

KAiKU er en webbaseret butik og en fysisk designbutik med salg af lækre skandinaviske designprodukter til dig og din bolig.

KAiKU.dk kan du bestille varer via vores hjemmeside til levering hjemme, på jobbet, hos andre - eller du kan hente selv i vores butik/webshop i Brabrand ved Aarhus.

Hvis du har forespørgsler til varer, er du altid mere end velkommen til at kontakte os på tlf. 3311 1907 eller på e-mail info@kaiku.dk


Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.KAiKU.dk til levering i Danmark - dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

PORTO OG LEVERING
Vi sender vore pakker med PostNord og du vælger selv, om du vil have leveret:

LEVERING TIL PAKKEBOKS/VALGFRIT UDLEVERINGSSTED:
Du vælger selv (og hvis ikke du gør så gør Post.nord) på hvilket postudleveringssted, du vil hente din pakke. Det koster 19,- kr. hvis du køber for under 499,- kr. - og det er GRATIS i DK, hvis du køber for mere end 499,- kr.

LEVERING TIL DØREN: Vælg denne hvis du vil have leveret pakken direkte på din privatadresse - hvis du vil sende til en erhvervsadresse (fx. dit job) eller hvis du vil sende en gave direkte hjem til en ven. Prisen er 39,- kr. hvis du køber for under 799,- og GRATIS hvis du køber for mere end 799,- i DK

AFHENTNING I BUTIK: Du har altid mulighed for at afhente dine varer i vores butik i Brabrand og på den måde spare portoen. Vælg "Henter selv i KAiKU" under levering, når du afslutter din ordre. Når varen er klar til afhentning, sender vi en mail. Pengene trækkes fra din konto, når vi har lagt varen klar til afhentning.

LEVERING AF MØBLER
I de fleste tilfælde vil møbler blive leveret af fragtmand.Møbler leveres altid til kantsten. Det vil sige, at du selv står for at bære møblerne ind i hjemmet/op i lejligheden. Du er meget velkommen til at kontakte os, såfremt du har spørgsmål til dette. Du kan ringe på 3311 1907 eller skrive til os på info@kaiku.dk.

Hvornår sender vi dine varer?
Vi afsender oftest dine varer - enten samme dag eller hverdagen efter, at vi har modtaget din bestilling. Når vi har færdigbehandlet din ordre, sender vi samtidig en mail til dig, så du ved at vi nu har afsluttet din ordre..
Hvis ikke du har modtaget denne mail så kontakt os, men tjek gerne først om vores mail ligger i dit spamfilter. Hotmail og G-mail er ikke glad for autogenererede mails og smider dem ofte i spamfiltre - kan du ikke se den i dit spamfilter så søg på vores navn KAiKU i din indbakke, og måske den dukker op.

Skal det gå meget hurtigt?
Skriv "haster" i kommentarfeltet, så skal vi nok gøre det så hurtigt vi kan. Du kan også hente selv, så du kan få varene samme dag. Du er også velkommen til at sende mail, sms eller ringe om din haster-ordre på 3311 1907.

Vigtigt vedr. forsendelser til Norge, Grønland, Færøerne og andre ikke-EU lande
Vi sender også pakker til ikke-EU lande
Vores webshop registrerer selv, når du bestiller og skal have sendt varer til et ikke-EU land,, så snart du har indtastet din adresse - herefter trækker vores system selv momsen ud
Der kan blive opkrævet told og afgifter i modtagelseslandet fx. i Norge. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder, hvis du er i tvivl.
Toldbehandling i fx. Norge, kan forsinke din forsendelse, men det kan KAiKU ikke lastes for, da toldbehandling er ude af vore hænder..

Bestilling og betaling
KAiKU.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor derfor altid handle..
For at handle på KAiKU.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Du kan betale med mobilepay, kreditkort eller PayPal.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "Godkend og Betal" hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen " Godkend og Betal"
Herefter går din ordre videre til KAiKU.dk

Gaveindpakning for 10 kr. pr. gave
Vi tilbyder gaveindpakning af dine varer, det koster kun 10 kr. pr. gave.
I "indkøbskurven" har du mulighed for at afkrydse, om du ønsker gaveindpakning og/eller byttemærke.
Du har dog også mulighed for at tilføje en kommentar i checkout, hvis du fx har et ønske om at to eller flere varer, pakkes ind som én gave.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.
Tjek venligst din ordrebekræftelse, når du modtager den - har du valgt den rigtige variant - har du påført den korrekte leveringsadresse?

30 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet hos KAiKU har du min. 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå kan du for egen regning returnere varen til os - naturligvis i original emballage.
Du betaler altså selv for returforsendelse.
Du er dog også velkommen forbi KAiKU i Aarhus, Brabrand med dit køb.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Det gør du her: www.kaiku.dk/ordre
Husk, når du sender varer retur, at du skal sende varen så den kommer os i hænde - vi kan ikke hente pakker i div. postboxe o.l. Varer der ikke sendes direkte til os anses ikke som værende sendt retur.

Bytteservice
Hos KAiKU er der altid min. 30 dages returret - også uden byttemærke men med faktura. Du har selvfølgelig også mulighed for at få sat byttemærke på dine varer, fx. hvis du skal give dem væk og ikke ønsker prisen vist. Du skal blot afkrydse det, når varen er lagt i kurven. Som udgangspunkt er der 30 dages bytteservice, men vi har selvfølgelig også mulighed for at imødekomme særlige ønsker til byttefristen - fx hvis gaven først skal gives væsentligt senere end de 30 dage eller lignende. Eller hvis det er jul..se herunder.

Bytteservice i julen
I julesæsonen forlænger vi automatisk byttefristen, så du har mulighed for at købe julegaver allerede fra 8/11.
Byttefristen på julegaver er altid til d. 25. januar. Ønsker du yderligere information om vores juleservice, kan du læse mere HER.

Returnering/Bytte - Sådan:

Hvis du fortryder købet, bedes du logge ind på www.kaiku.dk/ordre, hvor du skal indtaste email adresse og fakturanummer fra købet.
Du vil derefter have mulighed for at markere, hvilke varer du ønsker at returnere - her kan du også anføre, hvad du ønsker i stedet... er dit nye køb billigere tilbagefører vi differencen - er det dyrere kan du betale med mobilepay eller bankoverførsel.

Derefter skal varen returneres til:
KAiKU
Langdalsvej 46
8220 Brabrand

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket i original emballage, så vi kan gensælge den. Sæt venligst ikke mærkater e.l. lign. på originalemballage. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
Hvis du fortryder købet efter vi har færdigbehandlet din ordre, vil vi fratrække 50,- kr. i gebyr for omkostninger.
Det samme gælder, hvis du ikke henter din pakke på posthuset eller i pakkeboks e.l.

Hvis du ikke har skrevet fyldestgørende adresse - eller opgiver en forkert adresse, vil vi få din pakke retur fra Post.dk og vi vil derfor opkræve 50 kr. i porto og administration, som fratrækkes det beløb, der refunderes.
Vi kan ikke påtage os, at hente varer på posthus e.l., derfor kan varer, der ikke sendes direkte til os, ikke anses som at være leveret retur. Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 30 dage efter, du har fortrudt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du bedes vedlægge/medbringe en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb, når du returnerer en vare, så vi ved hvem der sender os varen.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og vi igangsætter i løbet af 8 dage tilbagebetalingen af det beløb, du har indbetalt hos os ved købet, hvis vi vurderer, at varen er uskadt.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
- du reelt har taget varen i brug,
- den eller originalemballagen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
- du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os indenfor "rimelig tid"
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du skal reklamere ved at kontakte os via mail til info@kaiku.dk eller telefonisk på 3311 1907. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger, det gør vi ved at vi sender dig et link til en postblanket, som du kan printe ud og sætte på emballage med varen, du ønsker at reklamere over.
Vær venlig altid at kontakte os pr. mail eller telefon ved reklamationer..
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata
For at kunne handle på www.KAiKU.dk skal du som minimum oplyse:
Navn, Adresse, E-mailadresse, Telefon/ gerne mobilnummer - så Post.dk kan sende dig besked om din pakke - eller vi kan kontakte dig ved spørgsmål.
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.

Cookies
Ved at benytte www.KAiKU.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på www.KAiKU.dk samt hvorledes du sletter cookies så klik HER.

Lovvalg og værneting - klage ved tvist
Køb af varer på www.KAiKU.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Oplysning om klagemuligheder:
En klage over en vare eller en tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-kommisionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af klage til EU skal du angive vores e-mail adresse: info@kaiku.dk

Service
I KAiKU betyder service og omdømme rigtig meget for os. Vi står gerne på hovedet for vore kunder. Så vi håber naturligvis, at du bliver tilfreds med dit køb.
Fejl sker dog og desværre også her, selv om vi gør meget for at undgå dem - vi håber at vi hører fra dig på en mail, hvis det skulle være tilfældet.
God fornøjelse - vi håber, du bliver en tilbagevendende kunde hos os.