Ofte stillede spørgsmål

Hvornår afsendes min vare?
Vi afsender næsten altid ordrer samme dag som vi modtager dem, hvis ordren er lagt inden kl. 16.00 hvor distributøren afhenter forsendelserne. I travle perioder kan der gå 1-2 dage mere. Hvis du skriver "haster" i kommentarfeltet i kassen/checkout, skal vi nok afsende varen så hurtigt som vi kan. Hvis din vare er en bestillingsvare, kan der dog gå længere tid. Du vil få en mail tilsendt med detaljerne.
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.
Tjek venligst din ordrebekræftelse, når du modtager den - har du valgt den rigtige variant - har du påført den korrekte leveringsadresse?
Når vi sender din pakke, sender vi samtidig en mail til dig. Du får altid en mail fra os, når vi har afsluttet din ordre.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse eller forsendelsesoplysninger?
Vi har erfaring med, at vores mails ofte ender i spamfiltre på forskellige mailsystemer. Nogle af de hyppigste er Icloud mail, Gmail og Hotmail. Tjek derfor altid dit spamfilter for eventuelle fejlplacerede mails. Hvis dette ikke er problemet, skal du kontakte os herom.

Kan jeg afhente min ordre i butikken i Aarhus ?
Du er meget velkommen til at hente din ordre i butikken. Du får en mail af os, når dine varer er klar til afhentning. Når du kommer, skal ordrenummer medbringes. Du er også velkommen til at sende en anden i dit sted. Send os da en mail om, at det er en anden end dig der henter ordren, og bed dem medbringe ordrenummeret. Oftest kan du hente ordren samme dag som du har bestilt.

Kan jeg få ordren pakket ind til gave?
Vi pakker meget gerne din ordre ind til en fin gave. Du skal blot sætte flueben ved "Gaveindpakning- ja tak" og evt. ved "Byttemærke" i varekurven, så sørger vi for at varerne leveres pænt indpakket i én pakke. Det er selvfølgeligt helt gratis.
Du har mulighed for at tilføje en kommentar i checkout, hvis du har særlige ønsker til, hvilke varer der skal pakkes sammen i gaver.
Ønsker du fx dine varer pakket sammen i to pakker, bedes du notere dette her. Som udgangspunkt er der 30 dages bytteservice, men vi har selvfølgelig også mulighed for at imødekomme særlige ønsker til byttefristen - fx hvis gaven først skal gives væsentligt senere end de 30 dage eller lignende.

Kan jeg få ordren sendt til en anden adresse end min egen?
I kassen/checkout, kan du vælge om din leveringsadresse skal være den samme som betalingsadressen. Hvis du ønsker varen sendt til en anden adresse, skal du derfor vælge at leveringsadressen skal være forskellige fra betaler. Vær dog opmærksom på, at du ved denne løsning, bør vælge "levering til døren", da modtager ikke får besked om, at pakken ligger i pakkeboks - den besked får kun du som har bestilt og betalt ordren. Hvis du bestiller levering til pakkeboks, skal du derfor selv informere modtager om, at pakken ligger i pakkeboks - pakkeshop.

Varen er ikke blevet stillet på min adresse, selvom jeg har skrevet i kommentarfeltet, at den måtte stilles et angivet sted?
Det er desværre ude af vores hænder, om din pakke placeres på et aftalt sted, eller om pakken placeres i pakkeboks/pakkeshop hvis du ikke er hjemme når pakken forsøges leveret. Den kommentar du anfører i ordren hos KAiKU, har desværre ingen indflydelse herpå. Hvis du vil være sikker på, at varen stilles på din adresse, skal du oprette en aftale med distributøren herom. Hos KAiKU er dette PostNord som kan lave ordningen "Flexlevering".

Hvordan returnerer jeg en vare/ordre?
Log ind på www.kaiku.dk/ordre hvor du skal indtaste email adresse og fakturanummer fra din ordre. Du finder fakturanummeret under KAiKU´s kontaktoplysninger i din ordrebekræftelse. Nummeret er på 6 cifre.
Du vil derefter have mulighed for at markere, hvilke varer du ønsker at returnere - her kan du også anføre, hvad du ønsker i stedet- Er dit nye køb billigere tilbagefører vi differencen - er det dyrere kan du betale med mobilepay eller bankoverførsel.
Husk, når du sender varer retur, at du skal sende varen så den kommer os i hænde - vi kan ikke hente pakker i div. postboxe o.l. Varer der ikke sendes direkte til os anses ikke som værende sendt retur. Du bedes vedlægge/medbringe en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb, når du returnerer en vare, så vi ved hvem der sender os varen.

Varen returneres til:
KAiKU
Langdalsvej 46
8220 Brabrand

Hvornår får jeg mine penge tilbage efter jeg har sendt en ordre retur?
Vi igangsætter i løbet af 8 dage tilbagebetalingen af det beløb, du har indbetalt hos os ved købet.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Hvordan reklamerer jeg over en vare?

Ring på tlf. 31111907 eller skriv til os på info@kaiku.dk
Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Ofte vil det være en god ide at tage billeder af eventuel skade/fejl/mangel og medsende disse i en mail. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger, det gør vi ved at vi sender dig et link til en postblanket, som du kan printe ud og sætte på emballage med varen, du ønsker at reklamere over.